76. OMEP SVJETSKA SKUPŠTINA I KONFERENCIJA
Bangkok, Tajland

Ovogodišnja 76. svjetska skupština i konferencija OMEP-a pod nazivom
„Pravo na rani odgoj i obrazovanje od samog početka: Udruženi zajedno s istim ciljem“
održana je u Bangkoku od 15. – 19. srpnja 2024.

Bila je to prilika za stručnjake za rani odgoj i obrazovanje različitih profila (profesore na učiteljskim fakultetima, logopede, psihologe, pedagoge, odgajatelje…), njih preko 500 iz 70-ak zemalja svijeta sa svih kontinenata, za prezentiranje svojih radova, ali i međusobno učenje i inspiracija za daljnji rad. 

Na samom otvaranju konferencije osobito je bio zanimljiv nastup djece iz vrtića i studenata Učiteljskog fakulteta koji su zajedno izveli  dječju uspavanku koristeći tradicionalne tajlandske instrumente.

Našu zemlju predstavljale su aktivno sudjelujući: Adrijana Višnjić Jevtić, Matea Pintarić i Eleonora Glavina, članice OMEP-a Hrvatska. Na konferenciji su sudjelovale i Zdenka Keuc i Anita Puncuh iz Slovenije kao dobitnice nagrade za projekt vezan uz održivi razvoj.

Uz pozvana predavanja, sudionici konferencije imali su priliku sudjelovati na radionicama, simpozijima, okruglim stolovima, usmenim izlaganjima i prezentaciji postera.

Na konferenciji se govorilo o dječjim pravima, edukaciji o održivom razvoju u ranoj dobi, programima za podršku obiteljima, provođenju predškolskog odgoja i obrazovanja na daljinu, odgoju za mir, tranziciji iz vrtića u školu, inkluzivnom odgoju i obrazovanju od rane dobi i brojnim drugim temama. 

Svi sudionici imali su priliku sudjelovati u organiziranom posjetu jednoj od predškolskih ustanova u Bangkoku. Ovi su posjeti uvijek vrlo zanimljivi jer iz prve ruke daju uvid u funkcioniranje ranog i predškolskog odgojno-obrazovanog sustava neke zemlje. Tako je bilo i ovaj put.

Vidjeli smo da je, bez obzira na dob, boravak djece u ustanovi prema našim mjerilima strogo strukturiran. Aktivnosti su podijeljene u vremenske periode slično nastavnim satima. Gotovo svaka aktivnost započinje vođenjem i podučavanjem od strane odgojitelja nakon čega slijedi zadatak koji djeca trebaju samostalno izvršiti.

Većina aktivnosti provodi se na otvorenom, natkrivenom prostoru gdje djeca imaju prilike hodati bosa po različitim podlogama što svakako doprinosi razvoju senzorne integracije. Dijelovi natkrivenog dvorišta podijeljeni su prema područjima, npr. prostor za aktivnosti za poticanje razvoja fine motorike, istraživačke aktivnosti, aktivnosti građenja, glazbeno plesne aktivnosti.

Postoji i dio namijenjen simboličkoj igri u dječjoj kuhinji, međutim sudjelovanje u takvim aktivnostima je vremenski puno kraće od aktivnosti vođenog tipa. Puno se radi na usvajanju vještina samozbrinjavanja od vrlo rane dobi. Neobično za naše pojmove je i to što djeca nose jednaku odjeću, poput uniformi.

Još je jedna uspješna OMEP konferencija iza nas i njenim zaključkom nastavljamo dijeliti znanje i inspiraciju stečenu ovdje kako bismo stvorili još svjetliju budućnost za naše najmlađe. 

Eleonora Glavina, prof.psihologije/univ.spec.clin.psych.